Najnowsze

Piękno kobiet według Panache Lingerie – rozmowa z Izabelą Sakutovą


Firma bieliźniana Panache poszukuje na swoje modelki zwykłych kobiet dokonujących niezwykłych rzeczy, które swoimi wymiarami niekoniecznie wpisują się w rozmiarowe normy narzucone przez magazyny modowe. To z myślą o tych kobietach promuje akcję „Nowy Wymiar Piękna”, w której finale znalazła się również polska blogerka, programistka oraz autorka powieści grozy. Z Izabelą Sakutovą zastanawiamy się nad definicją piękna oraz ideą samej akcji. A zainteresowanych tematem brafittingu zapraszam również na portal Kulturalne Rozmowy oraz wywiad promujący książkę managerki. 


Bieliźniana marka Panache dba o komfort i piękno wszystkich kobiet. Czym jest zatem piękno według firmy Panache?

Izabela Sakutova: Fundamentalną wartością Panache jest zapewnienie kobietom poczucia komfortu we własnym ciele, niezależnie od noszonego rozmiaru czy posiadanego kształtu ciała. Nasza szeroka gama rozmiarowa sięgająca do miseczki K oraz różnorodność krojów, pozwalają na perfekcyjne dopasowanie biustonosza do każdej sylwetki. Wierzymy, że piękna nie można sklasyfikować jednym rozmiarem, gdyż ma ono wiele kształtów.

Kampania obiegła niemal cały świat. Jaki cel przyświeca kampanii?

Naszym celem jest zmiana postrzegania wizerunku kobiecego piękna i obalenie kultu idealnego rozmiaru. Ta kampania to 6 wyjątkowych kobiet. Wyłonionych spośród 300 inspirujących postaci, dla których piękno to nie tylko wygląd zewnętrzny, ale i siła charakteru i życiowa misja. Każda z nich inspiruje otoczenie do zmian, do bycia lepszymi wersjami nas samych.


W marcu odbyły się nominacje kobiet, które nas inspirują. Ostatecznie wyłoniono sześć najpiękniejszych indywidualności. Jak doszło do inicjatywy? Skąd pomysł na przedsięwzięcie?

Od dawna myśleliśmy o stworzeniu platformy, na której moglibyśmy wyróżnić zwykłe kobiety będące prawdziwymi autorytetami i podzielić się ze światem ich inspirującymi historiami, by pokazać, że każda z nas może osiągnąć cel, jeśli tylko uwierzy w siebie i poczuje się dobrze we własnym ciele.  


Wśród jurorek międzynarodowego jury konkursu mamy swoją przedstawicielkę w osobie Beaty Sadowskiej. Kto jeszcze wchodzi w skład jury konkursowego?

Pozostałe jurorki to między innymi Kate Hardcastle będąca czołowym ekspertem w zakresie mediów. Kate regularnie pojawia się w BBC, ITV i Sky News. Występowała u boku wielu światowych sław takich jak Bill Clinton i marek takich jak McDonalds czy Google. Kate była pierwszą kobietą, która przemawiała podczas arabskich Business Awards. Jest wzorem do naśladowania dla wielu kobiet biznesu, sportu i mediów. To również założycielka Fundacji Dreamgirls&Positive Image. 
Kolejnym członkiem jest Cora Harrington – założycielka oraz redaktor naczelna The Lingerie Addict – największego na świecie bloga poświęconego tematyce mody bieliźniarskiej, który ze swoich ośrodków mieszczących się w Południowej Kalifornii, Nowym Jorku i Londynie, relacjonuje największe wydarzenia przemysłu bieliźniarskiego. O Lingerie Addict wypowiadano się na łamach Vogue, CNN, Fox News, Business Insider.
Ostatnim z członków jury jest z ramienia Panache Denise Shephard, Commercial Director marki.

Na co zwracało uwagę jury, wybierając finalistki? Jakie warunki musiały spełnić?

Nie było ściśle określonych kryteriów. Każda z jurorek podejmowała decyzję, bazując na swoich własnych wartościach i doświadczeniach życiowych. W ostatecznym etapie to internauci zadecydowali, kto wejdzie do ścisłej szóstki.


Niepełnosprawna blogerka, modelka plus size, 51-letnia kobieta itd. Co mają wspólnego finalistki?

Każda z finalistek jest wyjątkowa, każda przełamuje stereotypy. Każda z nich pokazuje, co jest możliwe, jeśli tylko wykroczymy poza naszą powierzchowność i skupimy się na tym, co naprawdę ważne.

Polska blogerka modowa oraz autorka powieści grozy – Sylwia Błach, z którą miałam przyjemność rozmawiać jakiś czas temu (wywiad można przeczytać tutaj) – również znalazła się w gronie finalistek. Co wpłynęło na fakt, że to właśnie ona reprezentuje Polskę?

Choć od najmłodszych lat korzysta z wózka inwalidzkiego, nic nie jest w stanie powstrzymać jej przed gonieniem za marzeniami i motywowaniem innych. Poprzez swoje inspirujące blogi promuje zmianę wizerunku osób z niepełnosprawnością w Polsce. Pracuje również przy wyborach Miss Polski na Wózku oraz jest w trakcie przygotowań do organizacji konkursu Miss Świata na Wózku, który odbędzie się w 2017 roku. Sylwia pracowała także dla agencji Butterfly Agency Models, która zachęca kobiety z i bez niepełnosprawności do pokazywania swojego piękna bez względu na figurę, stan zdrowia czy rozmiar. Sylwia urzekła nas i internautów, którzy na nią głosowali swoim zapałem do działania i niesamowicie pozytywnym podejściem do życia. Beata Sadowska tak ją określiła: „Sylwia to kobieta wulkan i ta niepełnosprawność w niczym jej nie przeszkadza. I to jest piękne. Ona nie narzeka, ona się uśmiecha do życia i łapie chwile ulotne jak ulotka". Oto link do filmu promującego Sylwię.


We wrześniu będą organizowane w sklepach całej Polsce spotkania brafitingowe dla kobiet, które chcą czuć się komfortowo w bieliźnie noszonej przez siebie. Gdzie dokładnie będą organizowane te spotkania?

Tak, dokładnie. Przedstawione na zdjęciach kampanii finalistki wyglądają imponująco. To uśmiechnięte, pewne siebie i swoich atutów kobiety o prawdziwych kształtach, które – pozując w dobrze dopasowanej do ich kształtów bieliźnie – czują się dobrze we własnym ciele. Bazując na statystykach, okazuje się jednak, że ponad 80% kobiet nosi niewłaściwy rozmiar biustonosza, co może być jedną z głównych przyczyn braku pewności siebie i niskiej samooceny. Dlatego we wrześniu – w ramach kampanii – sklepy współpracujące z Panache organizują spotkania brafittingowe. Zapraszam więc wszystkie chętne panie do odnalezienia spotkania brafittingowego w swojej okolicy, do poznania swojego idealnego rozmiaru biustonosza i przywrócenia wiary w swoje piękno. Spotkania odbywają się w sklepach w całej Polsce. Adresy sklepów przeprowadzających spotkania znajdują się na www.nowywymiarpiekna.pl u dołu pierwszej strony pod hasłem Odnajdź Spotkanie Brafittingowe.

Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia w poszukiwaniach kolejnych niezwykłych kobiet. 

Rozmawiała



1 komentarz:

  1. Każda kobieta zasługuje na piękną i dobrze dobraną bieliznę - fajnie, że marka wspiera także panie nie wpisujące się w klasyczny kanon urody :)

    OdpowiedzUsuń