Piękno kobiet według Panache Lingerie – rozmowa z Izabelą Sakutovą


Firma bieliźniana Panache poszukuje na swoje modelki zwykłych kobiet dokonujących niezwykłych rzeczy, które swoimi wymiarami niekoniecznie wpisują się w rozmiarowe normy narzucone przez magazyny modowe. To z myślą o tych kobietach promuje akcję „Nowy Wymiar Piękna”, w której finale znalazła się również polska blogerka, programistka oraz autorka powieści grozy. Z Izabelą Sakutową rozmawiamy o definicji piękna oraz samej akcji. Zapraszam do lektury.  


Sylwia Cegieła: Bieliźniana marka Panache dba o komfort i piękno wszystkich kobiet. Czym jest zatem piękno według firmy Panache?

Izabela Sakutova: Fundamentalną wartością Panache jest zapewnienie kobietom poczucia komfortu we własnym ciele, niezależnie od noszonego rozmiaru czy posiadanego kształtu ciała. Nasza szeroka gama rozmiarowa sięgająca do miseczki K oraz różnorodność krojów, pozwalają na perfekcyjne dopasowanie biustonosza do każdej sylwetki. Wierzymy, że piękna nie można sklasyfikować jednym rozmiarem, gdyż ma ono wiele kształtów.

S.C.: Kampania obiegła niemal cały świat. Jaki cel przyświeca kampanii?

I.S.: Naszym celem jest zmiana postrzegania wizerunku kobiecego piękna i obalenie kultu idealnego rozmiaru. Ta kampania to 6 wyjątkowych kobiet. Wyłonionych spośród 300 inspirujących postaci, dla których piękno to nie tylko wygląd zewnętrzny, ale i siła charakteru i życiowa misja. Każda z nich inspiruje otoczenie do zmian, do bycia lepszymi wersjami nas samych.


S.C.: W marcu odbyły się nominacje kobiet, które nas inspirują. Ostatecznie wyłoniono sześć najpiękniejszych indywidualności. Jak doszło do inicjatywy? Skąd pomysł na przedsięwzięcie?

I.S.: Od dawna myśleliśmy o stworzeniu platformy, na której moglibyśmy wyróżnić zwykłe kobiety będące prawdziwymi autorytetami i podzielić się ze światem ich inspirującymi historiami, by pokazać, że każda z nas może osiągnąć cel, jeśli tylko uwierzy w siebie i poczuje się dobrze we własnym ciele.  


S.C.: Wśród jurorek międzynarodowego jury konkursu mamy swoją przedstawicielkę w osobie Beaty Sadowskiej. Kto jeszcze wchodzi w skład jury konkursowego?

I.S.: Pozostałe jurorki to między innymi Kate Hardcastle będąca czołowym ekspertem w zakresie mediów. Kate regularnie pojawia się w BBC, ITV i Sky News. Występowała u boku wielu światowych sław takich jak Bill Clinton i marek takich jak McDonalds czy Google. Kate była pierwszą kobietą, która przemawiała podczas arabskich Business Awards. Jest wzorem do naśladowania dla wielu kobiet biznesu, sportu i mediów. To również założycielka Fundacji Dreamgirls&Positive Image. 
Kolejnym członkiem jest Cora Harrington – założycielka oraz redaktor naczelna The Lingerie Addict – największego na świecie bloga poświęconego tematyce mody bieliźniarskiej, który ze swoich ośrodków mieszczących się w Południowej Kalifornii, Nowym Jorku i Londynie, relacjonuje największe wydarzenia przemysłu bieliźniarskiego. O Lingerie Addict wypowiadano się na łamach Vogue, CNN, Fox News, Business Insider.
Ostatnim z członków jury jest z ramienia Panache Denise Shephard, Commercial Director marki.

S.C.: Na co zwracało uwagę jury, wybierając finalistki? Jakie warunki musiały spełnić?

I.S.: Nie było ściśle określonych kryteriów. Każda z jurorek podejmowała decyzję, bazując na swoich własnych wartościach i doświadczeniach życiowych. W ostatecznym etapie to internauci zadecydowali, kto wejdzie do ścisłej szóstki.


S.C.: Niepełnosprawna blogerka, modelka plus size, 51-letnia kobieta itd. Co mają wspólnego finalistki?

I.S.: Każda z finalistek jest wyjątkowa, każda przełamuje stereotypy. Każda z nich pokazuje, co jest możliwe, jeśli tylko wykroczymy poza naszą powierzchowność i skupimy się na tym, co naprawdę ważne.

S.C.: Polska blogerka modowa oraz autorka powieści grozy – Sylwia Błach, z którą miałam przyjemność rozmawiać jakiś czas temu (wywiad można przeczytać tutaj) – również znalazła się w gronie finalistek. Co wpłynęło na fakt, że to właśnie ona reprezentuje Polskę?

I.S.: Choć od najmłodszych lat korzysta z wózka inwalidzkiego, nic nie jest w stanie powstrzymać jej przed gonieniem za marzeniami i motywowaniem innych. Poprzez swoje inspirujące blogi promuje zmianę wizerunku osób z niepełnosprawnością w Polsce. Pracuje również przy wyborach Miss Polski na Wózku oraz jest w trakcie przygotowań do organizacji konkursu Miss Świata na Wózku, który odbędzie się w 2017 roku. Sylwia pracowała także dla agencji Butterfly Agency Models, która zachęca kobiety z i bez niepełnosprawności do pokazywania swojego piękna bez względu na figurę, stan zdrowia czy rozmiar. Sylwia urzekła nas i internautów, którzy na nią głosowali swoim zapałem do działania i niesamowicie pozytywnym podejściem do życia. Beata Sadowska tak ją określiła: „Sylwia to kobieta wulkan i ta niepełnosprawność w niczym jej nie przeszkadza. I to jest piękne. Ona nie narzeka, ona się uśmiecha do życia i łapie chwile ulotne jak ulotka". Oto link do filmu promującego Sylwię https://www.youtube.com/watch?v=I5cEwJ17DzI.


S.C.: We wrześniu będą organizowane w sklepach całej Polsce spotkania brafitingowe dla kobiet, które chcą czuć się komfortowo w bieliźnie noszonej przez siebie. Gdzie dokładnie będą organizowane te spotkania?

I.S.: Tak, dokładnie. Przedstawione na zdjęciach kampanii finalistki wyglądają imponująco. To uśmiechnięte, pewne siebie i swoich atutów kobiety o prawdziwych kształtach, które – pozując w dobrze dopasowanej do ich kształtów bieliźnie – czują się dobrze we własnym ciele. Bazując na statystykach, okazuje się jednak, że ponad 80% kobiet nosi niewłaściwy rozmiar biustonosza, co może być jedną z głównych przyczyn braku pewności siebie i niskiej samooceny. Dlatego we wrześniu – w ramach kampanii – sklepy współpracujące z Panache organizują spotkania brafittingowe. Zapraszam więc wszystkie chętne panie do odnalezienia spotkania brafittingowego w swojej okolicy, do poznania swojego idealnego rozmiaru biustonosza i przywrócenia wiary w swoje piękno. Spotkania odbywają się w sklepach w całej Polsce. Adresy sklepów przeprowadzających spotkania znajdują się na www.nowywymiarpiekna.pl u dołu pierwszej strony pod hasłem Odnajdź Spotkanie Brafittingowe.

S.C.:  Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia w poszukiwaniach kolejnych niezwykłych kobiet. 

Rozmawiała: Sylwia Cegieła
Udostępnij na Google Plus

O mnie Sylwia Cegieła

Moją pasją są ludzie i rozmowy z nimi. Interesuje się muzyką, filmem, sztuką, sportem, modą i urodą, czyli KULTURĄ powszechnie rozumianą. Lubi też śledzić bieżące wydarzenia, dlatego właśnie założyłam bloga KULTURAlne rozmowy. Znajdziecie tam wiele ciekawych wywiadów. Współpracuje również z miesięcznikiem „Bielski Rynek”, z portalem dla kobiet Women’s Magazine. Udzielam się też gościnnie w kilku portalach lifestyle'owych, o czym informuję na bieżąco na swoim fanpage'u.
Wybierz system komentarzy (Disquis, lub Google+)

Brak komentarzy: