16 sposobów na zdobycie fanów na fanpage’u firmowym

Dziś nie ma już chyba firmy czy przedsiębiorcy, który nie posiadałby swojej strony biznesowej na Facebooku. To niezwykle ważne, ponieważ przez ten kanał komunikacji zapewniamy sobie dotarcie nawet do kilkuset a nawet milionów potencjalnych odbiorców. Każdy pewnie zastanawia się nad sposobem zwiększenia potencjału fanpage’a. Poniżej przedstawimy kilka rad, jak tego dokonać. 


  • Czytelnicy lubią być angażowani w proces tworzenia, więc należy im to umożliwić. Najlepszym sposobem będzie zatem zadanie typu prawda – fałsz czy innego rodzaju quizu, konkursu, zagadki. Sprawdzimy wtedy ich wiedzę z danej dziedziny i zaktywizujemy do działania. Nie zapomnijmy jednak o nagrodach, gdyż wszyscy uwielbiają dostawać prezenty.
  • Najprostszym sposobem na budowanie zaangażowania, a tym samym na zwiększenie zasięgu postów jest tzw. uzupełnianka. Można podać fanom zdanie „z luką” i poprosić o jej wypełnienie w komentarzu. Efekt będzie następujący: osoby z grupy naszych znajomych zauważą komentarz, co zachęci ich do odwiedzenia wpisu.
  • Jeśli z jakiegoś powodu nie macie czasu na wymyślenie nowej treści – jest na to rozwiązanie. Wystarczy wyszukać w sieci jakiś ciekawy cytat motywacyjny, oprawić go w grafikę, a potem opublikować. Sukces gwarantowany! Nie musicie się też martwić swoim brakiem umiejętności w procesie tworzenia grafiki, gdyż Internet oferuje szereg rozwiązań, m.in. Pablo czy Canva.
  • Pytajcie też swoich fanów o radę w danym temacie dotyczącym branży i pozyskania jakiś ciekawych informacji. Można to zrobić np. za pomocą ankiety. Ludzie bardzo lubią być pytani o opinie – czują się wtedy dowartościowani, potrzebni. Pokażmy im, że też są ważni. 
  • Swój wizerunek eksperta wzmocnimy, dodając na profilu firmy krótki poradnik – jego zajawkę – dotyczący wykonania jakiejś czynności czy testowania produktu. Cały tekst można opublikować na blogu lub stronie www i umieścić w poście link. Zbierzemy wtedy więcej followersów. 
  • Może to nie jest najmądrzejszy sposób na promocję, ale czasem warto się pośmiać i zaserwować czytelnikom coś zabawnego. Znajdżmy więc jakieś ciekawe zdjęcie, które sprowokuje do uśmiechu. To rozluźni nieco atmosferę, wprowadzi luz kontrolowany w tym bardzo poważnym miejscu, jakim jest firmowy fanpage.
  • Celebrujmy z czytelnikami ważne rocznice tematycznie związane z funkcjonowaniem profilu. To zawsze przyciąga uwagę.
  • Nie należy się bać prowokujących, kontrowersyjnych tematów. One właśnie są siłą napędową popularności. Publikujmy zatem treści zauważone w sieci, poruszajmy tematy z życia wzięte, gdyż to one tworzą rzeczywistość.
  • Gdy prowadzimy firmowego bloga, nie warto pisać zbyt często, ponieważ i tak nie będziemy mieć czasu na promocję. Warto w takiej sytuacji odświeżyć dawny wpis i opublikuj wstęp na Facebooku. Trzeba przypominać fanom o tym, co już było. 
  • Przy prowadzeniu fanpage nie liczy się ilość, ale jakość. Jeśli np. użytkownik szczyci się ogromną ilością lajków (fanów), ale ma kiepski zasięg, to znaczy, że jego praca nie przynosi efektów. Trzeba budować społeczność zaangażowaną, a nie tylko kolekcjonować. Dbajmy zatem o merytorykę naszych tekstów.
  • Rzemiosła należy uczyć się od najlepszych, więc nie wstydźmy się ich podglądać. Planujmy strategię na wzór, który już komuś przyniósł korzyści. Jeśli jakiś wpis zyska nasze uznanie, to znak, że powinniśmy go udostępnić też u siebie. Lajkujmy i komentujmy czasem też inne fanpage’e. To pozwoli na budowanie wiarygodnego wizerunku nas samych, a tym samym pokaże, iż śledzimy branżę, interesujemy się, co słychać u konkurencji.
  • Tworząc kolejny post, trzeba myśleć jak nasz odbiorca, wtedy unikniemy błędów, a wpis nie będzie miał charakteru monologu. Nie warto publikować tylko dla siebie. Pamiętajmy, że Facebook tworzy społeczność o ogromnym potencjale. Musimy zadbać o odpowiedni czas, aby być pewnym, że nasze działania odniosą odpowiedni skutek. Sprawdzajmy więc godziny aktywności czytelników. 
  • Zadowolony klient to 100% sukcesu. Starajmy się więc publikować recenzje produktów czy usług (nie zapominając przy tym o odpowiedniej oprawie graficznej), aby inni mogli się przekonać o skuteczności oferty.
  • Nie zapominajmy o tym, że – oprócz darmowych narzędzi – Facebook oferuje też płatną formę reklamy, która ma wspierać działania promocyjne. Koszty nie są aż tak wysokie jak w przypadku innych mediów, więc nie musimy się obawiać bankructwa. Atrakcyjne wpisy warte są poświęcenia kilku złotych. Zyskamy nowych, realnych i zaangażowanych fanów.
  • Ostatnią, ale równie ważną wskazówką w procesie administrowania fanpage’em jest jawna oraz otwarta komunikacja z fanami. Gdy tylko zauważymy, że przybył nam ktoś nowy, przywitajmy go wiadomością z prywatnego profilu. Przedstawmy się i zapytajmy, czego oczekuje po wizytach w tym miejscu oraz jakiego rodzaju treści go interesują. To na pewno pomoże nam w budowaniu bliskich relacji. Ważne jednak, aby nie przesadzić z ilością wysyłanych wiadomości o podobnej treści, gdyż Facebook natychmiast wychwytuje, uznając działania za spam. W efekcie, nasz profil zostanie zablokowany na określony czas. 
  • Facebook wprowadził również ułatwienie w procesie zdobywania fanów. Gdy zauważymy, że jakiś użytkownik zareagował na post, sprawdźmy, czy przypadkiem nie znajduje się on na liście lubiących fanpage. Jeśli nie, jednym kliknięciem przy poście możemy zaprosić go do naszego grona. Warunek jest tylko jeden, musimy zareagować jak najszybciej, gdyż w tym przypadku działa efekt świeżości. Osoby, które polubiły post kilka miesięcy temu, mnogą już nie pamiętać, dlaczego to zrobiły i co to jest za strona. 
Warto wziąć pod uwagę powyższe rady, gdy chcemy odnieść sukces nie tylko promocyjny, ale też sprzedażowy. Zachęcamy do działania. Powodzenia. 
Udostępnij na Google Plus

O mnie Sylwia Cegieła

Moją pasją są ludzie i rozmowy z nimi. Interesuje się muzyką, filmem, sztuką, sportem, modą i urodą, czyli KULTURĄ powszechnie rozumianą. Lubi też śledzić bieżące wydarzenia, dlatego właśnie założyłam bloga KULTURAlne rozmowy. Znajdziecie tam wiele ciekawych wywiadów. Współpracuje również z miesięcznikiem „Bielski Rynek”, z portalem dla kobiet Women’s Magazine. Udzielam się też gościnnie w kilku portalach lifestyle'owych, o czym informuję na bieżąco na swoim fanpage'u.
Wybierz system komentarzy (Disquis, lub Google+)

Brak komentarzy: